13 Mayıs 2016 Cuma

Neden Yaratıcılık?

Yaratıcılık, insanın kendisini çeşitli yollarla anlatmasıdır. İnsan, olmayan bir şeyi hayal eder. Hayal ettiğini ise herkesten farklı yollarla aktarır. Yaratıcı insan, farklı bakar ve gördüklerini, düşündüklerini alışılagelmişin dışında ifade eder.

 
Taklit etmek yerine, düşünür ve tasarlar. O halde öğrencilerin, çocuklarımızın yaratıcılıklarını sergileyebilecekleri sınıf ortamlarının yaratılması gerekir. Yaratıcı insan bir nesneye baktığında başka nesnelerle bağlantı kurabilir. Bu bağlantıların sonucunda ortaya daha özgün çalışmalar çıkar. Bu yıl biz de derslerimizde öğrencilerin yaratıcılığını geliştirmek için çabaladık. Görsel sanatlar dersimizde bir tavus kuşu tasarladık. Bu çalışmayı yaparken daha önce yapılan çalışmalar yerine özgün olmasına dikkat ettik.

Çalışma sonunda ortaya rengarenk tavus kuşları çıktı.

Yine Türkçe dersinde karıncalarla ilgili bir metin işlerken, sınıf panosuna nerede ise bir karınca kolonisi kurduk. Hem karıncalar hakkında bilgilenirken hem de bir kompozisyon oluşturma konusunda ilerleme sağladık. Nasıl mı?

 
Hayal gücüyle insani davranışları karıncalarda uyguladık. İşte salıncakta sallanan bir karınca...

 
 Çalışmanın ortasına bir karınca yuvasının ağzını yaptık.
 

Karıncalar hakkındaki bilgileri, öğrencilerin zevkle okumaları için bir balona binmiş karıncalarla birlikte verdik.

 

İnsanların ilaçlamayla karıncalara verdikleri zarara dikkat çektik.


Öğrenmeyi daha zevkli hale getirdiğimizi düşünüyorum.
 
Bu yıl Fen Bilgisi dersinde yaptığımız bir çalışmayı paylaşmak istiyorum.
 
 
Solunum Sistemi organlarını öğrenirken bu çalışmayı yaptık. Bu çalışmayı tamamen kendimiz düşünerek oluşturduk. Organları yerleştirdik. Buradan yaptığımız farklı çalışmaları paylaşmaya devam edeceğim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder