14 Mayıs 2016 Cumartesi

Okuma Sayacı Olur mu?

Çocuklara okuma alışkanlığı kazandırmak için kitap okumanın faydalarını hep söyler dururuz. Okuma alışkanlığının kazanılması tekrar edilen davranışın yerleşmesiyle olur. Çocukta bu davranışı geliştirmek için; uzunca bir süre hep sevdiği türde kitapları okumasına ses çıkarılmaz. Sonra bu okunacak kitaplar arasına okuması faydalı ya da gerekli kitaplar serpiştirilmeye başlanır. Kısaca Guthrie'nin eşik metodu kullanılarak çocukların okuma alışkanlığı,  daha edebi kitaplara doğru yöneltilebilir.
Okuma beğenisi günümüzde oldukça değişmiş görünüyor. Çocuklar Saftirik Gregin günlüğü, Kaptan Düşük Don, StarWars gibi tüketim toplumuna yönelik çıkarılmış, edebi içeriği zayıf kitapları okumayı  reklamların etkisiyle daha çok tercih ediyorlar. Çocuklarımıza'' hayır bunlar olmaz'' yerine onları tedrici olarak azaltırken, edebi içerikli kitapların artmasına yönelik bir okuma planı yapmasında rehberlik edebiliriz. Böylece çatışma yaşamaz ve çocuğun kitaptan soğumasına neden olmayız.
 
Ben bu yıl öğrencilerime bir okuma sayacı yaptım. Her gün okudukları sayfaları toplayarak sayaçta gösterdik. Aslında hep kitap okuma alışkanlığının nitel yönünü anlattığımızı gördüm. Çocukların,  kitap okumanın nicel yönüyle tanışmalarını sağladım. Çocuğun okuduklarını günlük, haftalık, aylık ve yıllık olarak görmesi, onun ne kadar kitap okuduğunu ''bu yıl çok kitap okudum'' gibi nitel ifadeler yerine ''bu yıl şu kadar sayfa kitap okudum'' şeklinde nicel ifadelerle belirtmesi bu şekilde sağlanmış oldu.
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder